Pagina's

zaterdag 11 mei 2013

Nailart - Stripes

Ik heb geen idee of jullie het leuk vinden, maar hier is een artikel over nailart! Ikzelf ben helemaal weg van nailart en probeer daarom ook regelmatig nieuwe nailarts uit op mijn nagels. Ik ben er helaas niet heel goed in, maar ja 'oefenen baart kunst' zeggen ze :)  Kijk snel mee om te kijken of het wat is geworden....
 
Een tijdje terug plaatste Mascha een filmpje op internet waarbij haar nagels werden gelakt. Het waren vijf verschillende nail arts & eentje vond ik echt gaaf. Dat was de nail art die op haar beide wijsvingers was gemaakt. Het is een soort tijgerprint, heel gaaf. Ik wilde hem zelf ook graag maken dus vandaar dit artikel :) Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, maar onze camera was leeg dus heb ik de foto's met mijn mobiel genomen.
Hieronder staat in stappen uitgelegd hoe ik de nail art heb gemaakt. 

Eerst haal je alle nagellak van je nagels af & druk je de nagelriemen terug met een bokkenpootje. Zoals je ziet heb ik hele korte nagels, dit komt omdat ik vroeger nagels heb gebeten & mijn nagels nu heel snel afscheuren.





Daarna lak je je nagels met een basecoat. Ik doe dit met de 'ridgefiller & basecout' van de Etos. (Ik zal aan het einde van dit artikel alle prijzen neerzetten).





Als de basecoat is opgedroogt, breng je twee donkerbruine lagen nagellak aan. Ik gebruik de kleur 200 From Dusk To Dawn van Catrice.





Als je dat gedaan hebt pak je een striper, dit is een nagellak met een dun kwastje. Ik gebruik Paris pink van MAX. Je zet het kwastje aan de rand van je nagel en trekt hem langzaam naar het midden. Het mooiste is als het lijntje in een soort puntje eindigt.




Daarna doe je hetzelfde met een andere kleur. Ik gebruik nu de kleur Deep purple ook van MAX. Dit is dus een andere kleur, maar je kan ook gewoon dezelfde kleur als bij de vorige stap gebruiken. Zorg ervoor dat het lijntje dat je nu zet tussen de twee roze lijntjes komt. Het lijntje hoeft niet persé bij het einde van de vorige lijn te stoppen, je moet hem juist iets verder zetten.




En uiteindelijk is dit het resultaat. Ik vind het best aardig gelukt, ookal zeg ik het zelf. 



   De prijzen:
- Catrice: 200 From Dusk To Dawn - €2.69
- Etos top & base coat - €2.50
- Stripers MAX -  €1.35 (per 3 stuks)

Bedankt voor het lezen, ik weet niet precies wat voor artikelen jullie leuk vinden, dus zet dat neer bij de comments!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten